Få en gratis SEO-rapport
Vi har opsat en af de mest omfattende SEO rapporter der giver dig et overblik over alle mulige tekniske forbedringer, fejl og muligheder på din hjemmeside.
Sådan laver vi vores SEO rapport
En fyldestgørende rapport der gør det muligt at optimere!
Vi crawler din hjemmeside
Vores intelligente robotter crawler samtlige sider, undersider og produktsider på din hjemmeside for at danne et sitemap over dine sider.
Vi scraper og behandler data
Vores system analyserer alle de URLs den har fundet i crawl og kører alle 75 tjek på hver side for fejl, advarsler eller muligheder for forbedringer.
Rapporten sendes til dig
Alle fejl, advarsler og muligheder for forbedringer der bliver fundet, bliver samlet i en stor oversigt, som du kan bruge til at optimere din hjemmeside med.
Problemer fra høj til lav prioritet
Herunder kan du se en komplet liste over alle de tekniske tjek vi laver på din hjemmeside.
Høj prioritet
Opdater hreflang-annotationer til kun at inkludere kanoniske versioner af URL'er. De bør ikke inkludere links, der er kanoniserede til andre URL'er.
Opdater hreflang-annoteringer for kun at inkludere kanoniske versioner af URL'er. De bør ikke inkludere links, som er kanoniserede til andre URL'er.
Sørg for at kanoniske URLs er til præcise indekserbare sider for at undgå, at de bliver ignoreret af søgemaskiner, og enhver potentiel indekserings- eller rangeringsuforudsigelighed.
Sørg for at paginerede URLs er til kanoniske, indekserbare sider - så de kan blive gennemgået og indekseret.
Gennemgå URL'er for at sikre, at de skal udelukkes. Hvis de fejlagtigt er udelukket, så skal webstedets robots.txt opdateres for at tillade dem at blive crawlet. Overvej om du bør linke internt til disse URL'er og fjern links hvor det er passende.
Fejlformede URL'er bør opdateres til den korrekte placering, og andre forbindelsesproblemer kan ofte løses ved at bruge forskellige user-agents ('Config > User-Agent'), justere crawl hastigheden ('Config > Speed') eller deaktivere firewalls & proxies.
Alle links på en hjemmeside bør ideelt set føre til 200 'OK' URL'er. Fejl såsom 404 eller 410 bør opdateres til deres korrekte placeringer, fjernes og omdirigeres hvor det er passende. En 403 forbudt fejl opstår, når en webserver nægter adgang til SEO Spiders anmodning og kan ofte løses ved at skifte bruger-agenten til Chrome via 'Config > User-Agent' og gennemsøge igen.
Alle URL'er skal reagere med en 200 'OK' status, og dette kan indikere en server, der kæmper under belastning, eller en fejlkonfiguration, der kræver undersøgelse. Kontroller om der findes 500 interne serverfejl i en browser og ret eventuelle gyldige problemer. For 503 fejl, sænk crawl hastigheden ('Konfig > Hastighed') for at reducere belastning på serveren og prøv URL'er igen via højreklik ''Re-Spider'.
Disse URL'er skal gennemgås nøje for at sikre at indeksering og link signaler bliver konsolideret til den korrekte URL. I en perfekt verden, ville en hjemmeside ikke behøve at kanonisere nogen URL'er, da kun kanoniske versioner ville være linket internt på en hjemmeside, men ofte er de nødvendige på grund af forskellige omstændigheder uden for kontrol, og for at forhindre duplikeret indhold. Opdater interne links til kanoniske versioner af URL'er hvor det er muligt.
Sørg for, at alternative sider inkluderer hreflang-annoteringer til URL'er, der mangler returlinks. Dette vil bekræfte, at de er et 'sæt' af alternative sider.
URL'er med et 'nofollow' bør gennemgås nøje for at sikre, at links ikke skal crawles, og at PageRank ikke skal videregives. Hvis udgående links skal crawles og PageRank skal videreføres, bør 'nofollow' direktivet fjernes.
URL'er med en 'noindex' bør gennemgås omhyggeligt for at sikre, at de er korrekte og ikke bør indekseres. Hvis disse sider skal indekseres, bør 'noindex' direktivet fjernes.
Sørg for at paginerede URL'er er linket til indenfor <a> tags. Dette vil tillade dem at blive gennemgået og indekseret, og videregive PageRank til eventuelle URL'er, de linker til.
Gennemgå siderne og om der findes links i den rå eller renderede HTML. Skift til JavaScript renderingsmode, hvis links kun er i den renderede HTML. Selvom Google er i stand til at rendere sider og se klient-side kun links, bør du overveje at inkludere vigtige links server side i den rå HTML. For sider der simpelthen ikke linker til nogen andre interne sider, overvej at linke til andre sider for at hjælpe brugere med at fortsætte på deres rejse og sende PageRank videre.
Det er essentielt at skrive præcise, beskrivende og unikke sidetitler på hver indekserbar URL for at hjælpe brugerne, og gøre det muligt for søgemaskiner at vurdere og rangere siden for relevante søgeforespørgsler.
Alle webadresser skal være til sikre HTTPS-sider. Siderne skal vises over HTTPS, alle interne links skal opdateres til HTTPS-versioner, og HTTP-adresser skal 301-omdirigeres til HTTPS-versioner. HTTP-webadresser identificeret i dette filter, der allerede omdirigerer til HTTPS-versioner, skal opdateres til at linke direkte til de korrekte HTTPS-versioner.
Medium prioritet
Opdater duplikerede sidetitler efter behov, så hver side indeholder en unik og beskrivende titel for brugere og søgemaskiner. Hvis disse er duplikerede sider, skal du løse de duplikerede sider ved at linke til en enkelt version, og omdirigere eller bruge kanoniske henvisninger hvor det er passende.
Overvej at opdatere HTML'en for at inkludere en enkelt <h1> på hver side, og udnyt den fulde overskriftsrang mellem (h2 - h6) for yderligere overskrifter.
Angiv en kanonisk URL til hver side for at undgå eventuel rangordningsusikkerhed, hvis flere versioner af den samme side opdages på forskellige URLs.
Sørg for at vigtige sider har præcise, beskrivende og unikke overskrifter for at hjælpe brugere, samt gøre det muligt for søgemaskiner at score og rangere siden for relevante søgeforespørgsler.
Ukomprimerede billeder oppuster sider med unødvendige bytes, så sørg for at billeder er optimeret med kompression, korrekt skaleret og bruger det bedste billedeformat for at reducere filstørrelse hvor det er muligt.
Skriv præcise side titler for at sikre, at vigtige ord ikke bliver forkortet i søgeresultaterne, ikke synlige for brugere og potentielt vejet mindre i scoring.
Skriv præcise sidetitler for at sikre, at vigtige ord ikke bliver afkortet i søgeresultaterne, ikke er synlige for brugere og potentielt vægtes mindre i scoring.
Overvej at inkludere yderligere beskrivende indhold for at hjælpe brugeren og søgemaskinerne med bedre at forstå siden.
Overvej at opdatere sidetitlen for at udnytte den resterende plads til at inkludere yderligere målrettede nøgleord eller USP'er.
Overvej at opdatere sidetitlen for at udnytte den tilbageværende plads til at inkludere flere målrettede nøgleord eller unikke salgspunkter.
Lav prioritet
Gennemgå om brugen af billede alt tekst inden i <h1> er passende for hjemmesiden, og overvej at bruge tekst på siden i stedet.
Skriv kortfattet alt-tekst, der er nyttig for brugere og søgemaskiner - uden at stoppe med nøgleord.
Inkluder beskrivende alt tekst til billeder for at hjælpe brugere og søgemaskiner med at forstå dem bedre. Hvor det er muligt, bør dekorative billeder leveres ved hjælp af CSS baggrundsbilleder eller alternativt bør en null (tom) alt tekst leveres (alt="") så de kan ignoreres af hjælpeteknologier, såsom skærmlæsere.
Opdater duplikerede meta-beskrivelser efter behov, så vigtige sider indeholder en unik og beskrivende titel for brugere og søgemaskiner. Hvis disse er duplikerede sider, så ret de duplikerede sider ved at linke til en enkelt version, og omdiriger eller brug canoniske links hvor det er passende.
Opdater dublerede <h1>s efter behov, så vigtige sider indeholder en unik og beskrivende <h1> for brugere og søgemaskiner. Hvis disse er dublerede sider, så ret de duplikerede sider ved at linke til en enkelt version, og omdiriger eller brug canonicals hvor det er passende.
Opdater dublerede <h2>s efter behov, så vigtige sider indeholder en unik og beskrivende <h2> for brugere og søgemaskiner. Hvis disse er duplikerede sider, skal du rette de duplikerede sider ved at linke til en enkelt version og omdirigere eller bruge kanoniske hvor det er passende.
Fejlformede URL'er bør opdateres til den korrekte placering, og andre forbindelsesproblemer kan ofte løses ved at bruge forskellige brugeragenter ('Config > User-Agent'), justere crawl-hastigheden ('Config > Speed') eller deaktivere brandmure & proxyer. Hvis de kan ses i en browser, er det ofte ikke et problem.
Alle links på en hjemmeside bør ideelt set løse til 200 'OK' URLs. Fejl som 404 brudte links bør opdateres, så brugerne føres til den korrekte URL, eller fjernes. En 403 forbudt fejl opstår, når en webserver nægter adgang til SEO-spiderens anmodning og kan ofte løses ved at skifte brugeragenten til Chrome via 'Config > User-Agent'. Hvis de kan ses i en browser, er det ofte ikke et problem.
Alle URLs bør reagere med en 200 'OK' status, og dette kan indikere en server, der kæmper under belastning, eller en fejlkonfiguration, der kræver undersøgelse. Hvis de kan vises i en browser, er det ofte ikke et problem.
Sørg for at <h2> er brugt i en logisk hierarkisk overskriftsstruktur, og opdater hvor det er passende ved at udnytte det fulde overskriftsrank mellem (h3 - h6) for yderligere overskrifter.
Analysér URL'er identificeret med en dårlig indholdstype, og sæt en nøjagtig MIME-type i indholdstype-headern.
Sørg for, at <h1> er den første overskrift på siden. Overskrifterne skal være i en logisk sekventiel rækkefølge fra <h1> til <h6>. Gennemgå og opdater overskriftsniveauerne, så de er i faldende rækkefølge, for eksempel skal det første overskriftsniveau være en <h1>, og dette skal følges af en <h2>.
Sørg for, at <h2> er den anden overskrift på siden. Overskrifter skal være i en logisk sekventiel rækkefølge fra <h1> til <h6>. Gennemgå og opdater sideoverskriftsniveauerne, så de falder i rækkefølge, for eksempel bør overskriftselementet efter en <h1> være en <h2>, snarere end en <h3>.
Ideelt set ville alle interne links være til kanoniske løsende URLs og undgå at linke til URLs, der omdirigerer. Dette reducerer latenstiden for omdirigeringshops for brugere og forbedrer effektiviteten for søgemaskiner.
Gennemgå brugen af rel="nofollow" på interne links. Disse kan være gyldige for URL'er, der ideelt set ikke skulle crawles, eller de kan være ved en fejl. Fjern nofollow-linkattributten fra vigtige URL'er, du ønsker skal crawles, indekseres og modtage PageRank.
Gennemgå de manglende ankertekst udlinks og inkluder, hvor det er passende, nyttig og beskrivende ankertekst for at hjælpe brugere og søgemaskiner.
Overvej at forbedre læsevenligheden af din tekst til din målgruppe. Tekst der bruger kortere sætninger med mindre komplekse ord er ofte lettere at læse og forstå.
Overvej at forbedre læsbarheden af teksten til dit målgruppe. Tekst der bruger kortere sætninger med mindre komplekse ord er ofte lettere at læse og forstå.
Inkluder alt attributter med beskrivende alt tekst til billeder for at hjælpe brugere og søgemaskiner med bedre at forstå dem. Hvor det er muligt, bør dekorative billeder leveres ved hjælp af CSS baggrundsbilleder eller alternativt bør en null (tom) alt tekst leveres (alt="") så de kan blive ignoreret af hjælpeteknologier, såsom skærmlæsere.
Indstil en streng Content-Security-Policy respons header på alle sider for at hjælpe med at afbøde cross site scripting (XSS) og datainjektionsangreb.
HSTS-headeren bør bruges på alle sider for at instruere browseren om, at den altid skal anmode om sider via HTTPS i stedet for HTTP.
Overvej at indstille en henvisningspolitik for strict-origin-when-cross-origin. Det bevarer meget af henviserens nytte, samtidig med at risikoen for lækage af data på tværs af oprindelser formindskes.
Definer alle billedstørrelser som deres naturlige størrelse ved at bruge width og height attributterne i HTML. Dette tillader browseren at beregne nok plads til hvert billede før det indlæses, og undgår store layoutskift.
For at minimere sikkerhedsproblemer, bør X-Content-Type-Options respons headeren leveres og indstilles til 'nosniff'. Dette instruerer browsere til kun at stole på Content-Type headeren og blokere alt, der ikke passer nøjagtigt. Dette betyder også, at den indstillede indholdstype skal være nøjagtig.
For at minimere sikkerhedsproblemer, bør X-Frame-Options respons headern leveres med en 'DENY' eller 'SAMEORIGIN' værdi.
Overvej at bruge logiske og beskrivende <h2>'er på vigtige sider, der hjælper brugeren og søgemaskinerne med bedre at forstå siden.
Det er vigtigt at skrive unikke og beskrivende meta beskrivelser på nøglesider for at kommunikere sidens formål til brugerne, og lokke dem til at klikke på dit resultat frem for konkurrencen. Det kan også betyde, at Google bruger denne beskrivelse til uddrag i søgeresultaterne for nogle forespørgsler, i stedet for at lave deres egne baseret på indholdet af siden.
Overvej at tilføje en selvrefererende rel="alternate" hreflang-annotation, da Google stadig beskriver dette som bedste praksis i deres dokumentation.
Skriv kortfattede meta beskrivelser for at sikre, at vigtige ord ikke bliver afkortet i søgeresultaterne, og ikke er synlige for brugerne.
Skriv kortfattede <h1>s til brugere, inklusiv målrettede nøgleord hvor det er naturligt for brugerne - uden at stappe nøgleordene ind.
Skriv kortfattede <h2> til brugerne, inklusiv målrettede søgeord hvor det er naturligt for brugerne - uden at proppe søgeordene.
Skriv kortfattede meta-beskrivelser for at sikre, at vigtige ord ikke bliver afkortet i søgeresultaterne, og ikke er synlige for brugerne.
Hvor det er muligt, brug en statisk URL-struktur uden parametre for nøgleindekserbare URLs. Men at ændre URLs er en stor beslutning, og ofte er det ikke værd at ændre dem kun for SEO formål. Hvis URLs ændres, skal passende 301 omdirigeringer implementeres.
Opdater alle ressource-links til at være absolutte links, inklusiv ordningen (HTTPS), for at undgå sikkerheds- og ydelsesproblemer.
Overvej at tilføje en fallback-side for uoverensstemmende sprog, især på sprog-/lande-selectorer eller hjemmesider, der omdirigerer automatisk.
Gennemgå fulgte eksterne udkoblinger for at sikre, at de stammer fra troværdige, anerkendte og relevante hjemmesider, der er nyttige for dine brugere.
Gennemgå de fulgte interne udkomne links for at sikre, at de giver stor brugervenlighed til brugere, der navigerer på webstedet, og at uvigtige sider ikke unødigt bliver linket til.
Dette er ikke nødvendigvis et problem, men kan pege på en potentiel mulighed for at målrette alternative nøgleord, synonymer eller relaterede nøglefraser.
Ideelt set bør små bogstaver kun bruges til URL'er. Ændring af URL'er er dog en stor beslutning, og ofte er det ikke værd at ændre dem kun for SEO formål. Hvis URL'er ændres, skal passende 301 omdirigeringer implementeres.
URL'er skal konverteres til et gyldigt ASCII-format, ved at kode links til URL'en med sikre tegn (bestående af % efterfulgt af to hexadecimale cifre). I dag er browsere og søgemaskiner i stor grad i stand til at omdanne URL'er korrekt.
Overvej at opdatere metabeskrivelsen for at udnytte den resterende plads til at inkludere yderligere fordele, særlige salgspunkter eller opfordringer til handling for at forbedre klikfrekvensen (CTR).
Overvej at opdatere meta-beskrivelsen for at udnytte den resterende plads til at inkludere yderligere fordele, USP'er eller opfordringer til handling for at forbedre klikraten (CTR).
Ideelt set bør bindestreger bruges som orddelere, snarere end understregninger. At ændre URL'er er dog en stor beslutning, og ofte er det ikke værd at ændre dem kun for SEO-formål. Hvis URL'er ændres, skal passende 301-omdirigeringer implementeres.
Hvor det er muligt, brug logiske og præcise URL'er for brugere og søgemaskiner. At ændre URL'er er dog en stor beslutning, og ofte er det ikke værd at ændre dem kun for SEO-formål. Hvis URL'er ændres, skal der implementeres passende 301-omdirigeringer.
Overvej fordelene ved at inkludere rel="noopener" link attributten på alle links, der indeholder target="_blank